האוקראינים עצרו אזרח בחשד לפעילות אנטישמית

    שלמה ריזל No Comments on האוקראינים עצרו אזרח בחשד לפעילות אנטישמית

    שירותי הביטחון של אוקראינה עצרו בקרפטים אזרח החשוד בביצוע פעולות בעלות מאפיינים אנטישמים נגד יהודים במדינה. על פי החשד, האיש התנכל לשליחי חב"ד במדינה כמה פעמים, ריסס כתובות נאצה נגד יהודים ופעל ברשתות החברתיות להפצת שנאה נגד יהודים.

    צילום: Служба безпеки України
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שירות הביטחון האוקראיני СБУ (SBU) המקבילה המקומית לשב"כ, עצר תושב חבל הקרפטים במערב המדינה בחשד שצייר גרפיטי הקורא להרוג יהודים, על חזיתות בניינים בעיר אוז'גורוד (לשעבר אונגוואר) בירת חבל הקרפטים.

    על פי החשד, העצור היה זה שהפיל בשנה שעברה את החנוכיה באוז'גורוד. הוא גם שלח לרבה של העיר, שליח חב"ד הרב מנדי וילהלם, ספר "מחקרי" אנטישמי בו הסביר מדוע עליו לשנוא יהודים ושהרב "טרוריסט" ולכן יש לפגוע בו. הוא גם טען שהקהילה היהודית המקומית, כמו בכל העולם, משתמשת בדם להכנת מצות.

    על פי ה-SBU מטרת העצור "לערער את המצב הפוליטי הפנימי במערב אוקראינה. לטענת שירותי הביטחון האוקראינים, "עד 2014, האדם המעורב חי באופן זמני בשטח צפון אוסטיה של הפדרציה הרוסית. נכון לעכשיו, עובדי שירות הביטחון של אוקראינה לומדים בפירוט את קשריו של האיש עם השירותים המיוחדים של הפדרציה הרוסית".

    במהלך החיפוש בדירתו נמצאו ספרים המשבחים את הפדרציה הרוסית, ציוד מחשב עם עדויות לפשעים האנטישמיים שביצע וכן בגדים המוכתמים בצבע בהם לבש החשוד בעת שהרכיב כתובות אנטישמיות על המבנים.

    "על בסיס הראיות שנאספו על ידי שירות הביטחון, מתנהלת חקירה כדי לקבוע את כל נסיבות הפשע ולהעמיד את האשם לדין באמצעות התובע המחוזי של אוז'גורוד", נמסר.

    לדברי הרב ויהלהלם: "בשנים האחרונות הופיעו כיתובים אנטישמיים ליד בית הכנסת שלנו ובשנה שעברה הושחתה החנוכייה שלנו. המשטרה החשאית עשתה עבודה מאוד יפה ואני מודה להם על כך. למרות כל מה שעברנו מידי האנטישמי שנעצר בכל השנים האחרונות, לא נתנו לזה להשפיע על סדר חיי השליחות ואדרבא המשכנו לארגן אירועים בחוצות העיר. אני באמת מעריך את פעילותם הנחרצת לתפוס את האנטישמי המתוחכם והמסוכן, ששם אותי על הכוונת. ב"ה שאין פה כמעט תופעות אנטישמיות ועם מעצרו אני בטוח שהיהודים פה בטוחים עוד יותר".

    יו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" ושליח חב"ד הרב מאיר סטמבלר: "בשם הקהילות היהודיות בכל רחבי אוקראינה אני מודה לכוחות הביטחון, לעירייה, למחוז ולממשל האוקראיני שעושים ככל יכולתם כדי להבטיח חיים יהודיים בטוחים. אין לי ספק שהעצור ייענש בכל חומרת הדין על מעשיו. לשמחתי הוא עשב שוטה שאיננו מעיד על הכבוד הרב שאזרחי המדינה מעניקים ליהודיה".



    0 תגובות